Упродовж 2019/2020 навчального року діяльність закладу дошкільної освіти №16 «Вогник» була спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Базового компоненту дошкільної освіти України, програмою виховання і навчання дітей від 3 – 7 років «Дитина», нормативних документів Міністерства освіти, науки, молоді та спорту України, Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації, відділу освіти.
У закладі з 2019/2020 року функціонує 1 різновікова група у якій виховувалося 15 дітей. Після проведення поглибленого медогляду дітей спеціалістами районної лікарні виявлено, що з 15 дітей – на «Д» огляду перебуває 15 осіб. На основі цих даних надано листок здоров’я, де визначенні групи здоров’я дітей основна -15 дітей.
Навчально-виховний процес у закладі проводила вихователь Портянко Л.С. Склад педагогічного колективу дошкільного навчального закладу – 2 особи з вищою освітою: завідувач, 1 вихователь 1 Обслуговуючий персонал : помічник вихователя – 1,15, кухар – 1, машиніст по пранню білизни – 0,25, електрик -0,25, Аналіз вікового складу педагогічних працівників дошкільного закладу показав, що у закладі працюють досвідчені педагоги, які мають високий та достатній рівень працездатності, що є головною умовою реалізації державної політики в галузі дошкільної освіти й упровадження інноваційних ідей розвитку освіти.
Робота закладу була спрямована на реалізацію методичної проблеми «Підвищення якості дошкільної освіти, професійної компетентності педагогів, виховання у дітей моральних цінностей та естетичного сприйняття через упровадження гуманної педагогіки» та вирішенням таких річних завдань:
- Вдосконалення здоров’язберігаючого середовища закладу через забезпечення оптимальної організації рухового режиму дошкільників, включаючи організовані форми навчання;
- Демократизація виховного процесу в закладі через використання різних форм співробітництва та рівності всіх учасників виховного процесу;
- забезпечення створення сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини;
Працюючи над річними завданнями, педагоги закладу забезпечували доступність і безоплатність дошкільної освіти, впровадження інноваційних технологій навчання і виховання дошкільників, створення умов для розвитку гармонійної особистості, удосконалення професійної майстерності.
Робота методичного кабінету відділу освіта Тернівської ОТГ з педагогічними кадрами у 2019/2020 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.
Приймали участь у конкурс сімейної творчості «Осінь чарівниця – городні фантазії» для дітей та їх батьків, який відбувся у жовтні 2019
- у листопаді фестиваль «Гармонія руху»,
- у грудні 2019 проведено « Вечорниці» Театралізована розвага «Святий Миколай іде – свята веде».
- Тиждень правового виховання
- у січні 2020 р Родинне свято – «Колядує вся родина»
- у лютому Виставка-конкурс творчих проектів «Разом з татом»; «Козацькі забави»
- у березні 2020р Тематична виставка родинної творчості «Мама і Весна»
- Проведення літературно – художнього вечора « Любимо Тарасе , твоє слово щире, українську пісню лагідну та милу»
Відповідно до плану роботи відділу освіти Тернівської ОТГ в проходили тематичні тижні: – «Тиждень безпеки дитини», який проводиться двічі на рік; – «Тиждень громадсько-патріотичного виховання».
З березня по липень садочок був закритий на карантин COVID-19 .
Дошкільний навчальний заклад взяв участь у Всеукраїнському фестивалі «Гармонія руху» – метою якого є пропаганда здорового способу життя серед дітей та батьків; активізація спортивно-масової роботи, впровадження здоров’язберігаючих технологій
Досягнута якість дошкільної освіти свідчить про раціональну організацію режиму життя дітей, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності. У ЗДО проводиться робота щодо заміни авторитарного підходу на особистісно-орієнтований. Фізкультурно-оздоровча робота проводиться на достатньому рівні. Про це свідчить тестування дітей. Якість оволодіння дітьми дошкільного віку основними рухами, порівняно з попереднім навчальним роком, підвищилась хоча не досить високо. Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні масові заходи: минулого навчального року – Дитяча спартакіада (жовтень) та «Весняні розваги» (квітень – травень). Фестиваль « Гармонія руху» Фізкультурні дозвілля проводяться двічі на місяць. Тематика їх досить різноманітна: «Осінній спортленд», «Пограємо з Морозенком», «Разом весело нам грати», «Веселі малюки», «На ігровому майданчику», «Ми — юні спортсмени», «Чарівна рукавичка», «Міцніємо у грі», «День гри». « День – мандрівника» « День Бігу» «ССС- сильний сміливий спритний» « Олімпійський день» Спортивні заходи дають змогу закріпити знання дошкільнят про рідний край, про його історичне минуле, виховати любов до українського народу та його звичаїв («Козацькі забави», «Люби і знай свій рідний край», «Різдвяні розваги», «Українські народні ігри для малюків») Розроблені заходи щодо покращення роботи з правової освіти, було виготовлено і закуплено дидактичний матеріал. Розроблено ряд занять по темі реалізації прав дитини. Проводилась робота з батьками. Це різноманітні бесіди, тренінги, анкетування батьків, були проведенні батьківські збори на тему «Права дітей та Міжнародна конвенція» «Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала», де батьки ділились досвідом виховання дітей, сімейними традиціями та ін. Значна увага приділяється національно патріотичному вихованню.
Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали науково-методичний і пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації навчально-виховного процесу за минулий 2019/2020 н.р.
З метою підвищення якості організації освітньо – виховного процесу у тарвні 2019 року проведено щорічне дидактичне тестування вихователя на рівень сформованості професійної компетенції щодо освітніх завдань Базового компоненту дошкільної освіти. В основному педагог показала середній рівень сформованості педагогічної компетенції.
За період 01.09.2019 по 31.05.2020 книжкова полиця методичного кабінету поповнилася паперовою та електронною методичною літературою, додатково методичною літературою з приводу правил та вимог «COVID-19» , використовуючи яку педагоги закладу мали змогу зорієнтуватися на створення умов для повноцінного розвитку індивідуальності кожної дитини.
Проте розвивальне предметне середовище різновікової групи потребує доукомплектації згідно Типовому переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок та методичних рекомендацій «Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в ДНЗ». У наступному навчальному році вихователі будуть продовжувати роботу щодо поповнення розвивального предметного середовища в групах.
Упродовж року систематично здійснювався контроль щодо якості та результативності навчально-виховної роботи з дітьми. Відповідно завдань річного плану роботи закладу, проводились тематичні, комплексні, порівняльні, епізодичні, оперативні, перевірки. Результати були винесені на обговорення педагогічним колективом, ухвалені рішення щодо усунення недоліків.
Зміст та матеріали даних вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення. Результати перевірки були оголошені на нараді при завідувачу, педагогічній раді закладу.
У закладі за минулий навчальний рік спостерігалося подальше використання інноваційних технологій, спрямованих на розвиток пізнавальних здібностей дітей, їх творчого мислення, формування життєвої компетентності.
Упродовж року навчально-виховна діяльність у закладі була спрямована на використання методів та прийомів, що спонукали дітей до активних пошуків оволодіння практичними навичками, забезпечували почуття рівноваги й безпеки, комфорту й затишку. Педагоги активно впроваджували інноваційні технології, спрямовані на оволодіння знань і розвиток особистості креативного мислення дошкільників. Вихователі проводили тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно-динамічні заняття у залежності від основних ліній розвитку Базового компоненту дошкільної освіти та чинних програм, обраного напрямку, що забезпечило високу та достатню продуктивність діяльності дітей. Найбільшого поширення в практичній діяльності й результативності здобули інтерактивні методи роботи на заняттях, проектні та інформаційно-комунікаційні технології, технології креативного мислення.
Карантин вніс корективи в моніторинг рівня знань до кінця навчального року Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий 2019/2020 н.р. , який провели в серпні 2020 р свідчать, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання вищевказаних програм. Рівні засвоєння: В – високий рівень 24 % , Д – достатній рівень 45% , С – середній рівень -20% , Н – 10%низький рівень . Виходячи з результатів оцінювання досягнень дітей за освітніми лініями, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Проте під час мовленнєвого спілкування як на заняттях, так і у повсякденному житті недостатньо проводиться індивідуальна робота щодо звуковимови; під час прогулянок та сюжетно-рольових ігор не завжди проводиться робота з активізації творчої діяльності дітей, розвитку фантазії; недостатня кількість нових дидактичних ігор з даної тематики.
Логіко-математична діяльність потребує від вихователя приділяти більше уваги розвитку допитливості та спостережливості, навчанню дітей висловлювати припущення, робити висновки, базуючись на результатах досвіду, розвивати логічне мислення. З метою підвищення сенсорного розвитку дітей 3-го року життя слід поповнити сучасним різноманітним обладнанням групові сенсорні зони.
Слабким залишається розвиток дрібної моторики руки дітей раннього віку, тому показники з образотворчої діяльності в цілому на середньому рівні.
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім’єю. Впродовж 2019/2020 н.р. педагогами закладу двічі проводилися батьківські збори, консультації, надавалися наочно-інформаційні повідомлення на теми, що актуальні для певної вікової групи. При онлайн роботі батьки активно залучались до різноманітних конкурсів, виставок, обговорювались проблеми зміцнення здоров’я фізичного розвитку дітей та правила при проходженні карантину , радах дошкільного закладу. Доцільно відмітити, що осучаснення оформлення інформаційних стендів та подання інформації , через інтернет , у поточному навчальному році, дало можливість батькам отримувати інформацію не лише про виховання своєї дитини, а й дізнатися про роботу всіх працівників. Періодично змінювалася інформація в батьківських куточках: «Для вас, батьки», «Ростемо мужніми», «Ростемо творчими», тощо. Також було організовано виставку педагогічної літератури для батьків з питань виховання у дітей моральних цінностей та у підготовці дітей до школи, упродовж року вихователь ознайомила батьків із Базовим компонентом дошкільної освіти та матеріалами нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти.
За період з 01 вересня 2019 року по 01 вересня 2020 року в дошкільному навчальному закладі проведено такі роботи:
- проведено поточний ремонти всіх групових приміщень, частково, силами батьків пофарбований фасад будівлі, пофарбоване ігрове та спортивне обладнання на території дошкільного закладу; завезено пісок для ігор дітей; проведено технічне обслуговування вогнегасників у кількості 4 шт., проведено ревізію опалювальної системи;
- оновлено: (ігровий матеріал для дівчаток – кухонний набір, праска, ляльки)(хлопчиків – машинами, автобани тощо); м’ячами настільно – друкованими дидактичними іграми та посібниками.
- Ремонту потребує покрівля всього дитячого садочка.
Утримання та влаштування будівлі відповідає санітарним нормам устрою, за винятком даху.
Підводячи підсумки, доцільно зазначити, що завдання річного плану роботи закладу дошкільної освіти № 16 « Вогник» за 2019/2020 н.р. виконано. ( за винятком заходів карантинного періоду)
Проте нагальними на 2020/2021 навчальний рік залишаються питання:
- Продовжити роботу щодо підвищення рівня соціальної компетентності дошкільників, особливо рівня сформованості їх особистої культури.
- Проводити індивідуальну роботу щодо звуковимови, мовленнєвого спілкування як на заняттях, так і у повсякденному житті; під час прогулянок та сюжетно-рольових ігор планувати та проводити роботу з активізації творчої діяльності дітей, розвитку фантазії.
- Удосконалити роботу з питань впровадження здоров`язбережувальних технологій, формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників та захисту від надзвичайних ситуацій..
- Налагодити тісне співробітництво між педагогами дошкільного навчального закладу і вчителями початкових класів за трьома напрямами: інформаційно-просвітницьким (ознайомлення із завданнями здійснення наступності в роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, спрямованій на формування духовно розвиненої, патріотично налаштованої та працелюбної особистості); методичним (ознайомлення зі змістом, формами та методами освітньої роботи в закладах дошкільної освіти і початковій школі); практичним (організація виховних заходів за участю старших дошкільників та молодших школярів).